Elva år av kärlek

Du kom till världen för 11 år sedan efter en rätt bedrövlig förlossning. Men så fort du låg på mitt bröst var smärtan borta och allt det jobbiga glömt. Världens klaraste ögon tittade på mig och från den stunden har du varit min största prioritet (tillsammans med dina systrar nu på senare år förstås).

Maja, nu fyller du elva år och det är lite svårt att förhålla sig till. Jag minns ju så väl när jag själv var elva år. Hur stor jag tyckte att jag var, samtidigt som jag ibland bara ville vara liten igen. Och jag försöker att tänka på det. Hur det kändes då för att förstå dig lite bättre.  

På din skolavslutning igår fick du ett papper där dina vänner skrivit ord som de tänker på när de tänker på dig. "Något speciellt", "bra humor", "superduper vän" och "snäll och cool"  var några av de fantastiskt fina orden, men två personer hade också skrivit att du är "bra på att vara dig själv" och det gör mig lycklig ända in i själen. Det är något av det svåraste som finns. Att våga vara sig själv trots att det finns krafter som försöker påverka åt alla möjliga håll. Jag hoppas du kan hålla kvar den styrkan. 

Du är världens bästa dotter. Fantastiskt omtänksam och glad. Du läser nästan jämt  (när du inte spelar) och skriver fantastiskt! 

Min älskade Maja, stort grattis på din födelsedag. Vi ska fira dig från morgon till kväll. ❤

Världens bästa unge. 😍 (magnifik är felstavat men väldigt fint ändå)

Kommentera här: