Välkommen till den bortglömda bloggen

Jag som var så aktiv ett tag och sedan fallerade det helt. Vet inte riktigt varför. 

Snart är det midsommar. Hur ska ni fira? Vi får hem ett gäng kompisar.  Ska bli fantastiskt trevligt! ❤ mina gamla barndomsvänner med familj och respektive. En av dem har jag känt sedan jag var bebis och de andra sedan lekskola och lågstadiet. Otroligt att vi håller ihop än. 

Elin går i simskola nu.  Förra och denna veckan, och det är verkligen jättebra för hennes del. Hon har tidigare varit väldigt försiktig vid vatten och aldrig velat doppa någon del av huvudet.  Bara att tvätta håret har varit en kamp. Nu hoppar hon i utan tveksamheter och tvättar t.o.m. håret själv (medan jag övervakar). Hon lär sig naturligtvis simtag och så också och idag försökte hon sig på att simma utan puffar. Men de kan ju inte trolla. Hon kom helt utan kunskaper och med rädsla för djupt vatten och nu hoppar hon i själv i djupa delen av stora bassängen. Det är grymt bra!

Första dagen. Nervös och förväntansfull.

Tjejerna har fått sommarlov nu också. Vädret har ju varit rätt trist än så länge, men förhoppningsvis kommer solen och värmen tillbaka snart. 

Lite saker man kan roa sig med på sommarlovet när vädret inte är hänga på stranden bra.

Hoppet är det sista som överger en. Imorgon vinner vi mot Belgien. Heja Sverige!

Kommentera här: