ingen ork och poolbad

Har känt mig lite off de senaste dagarna. Orkar inget. Humöret tryter. Lite less på det mesta. Trots att alla är friska, vädret är fantastiskt och sommaren snart (redan?) är här. Och så blir jag irriterad på mig själv för att jag känner så och det gör ju inte direkt saken bättre. 

Jag tror jag behöver en paus. En paus från detta ekorrhjul till vardag. Jag älskar att vara hemma. Men nu har jag varit det så länge att jag behöver få längta efter det lite.  Både hemmet och barnen. Drömmer om en natt på hotell. Äta middag ostört. Titta på en film ostört. Sova ostört och vakna när man vill. Äta hotellfrukost. Vid det laget vet jag att jag skulle längta som en tok hem till mina fantastiska ungar och mitt fina hem. 

Nu när Li sover middag hoppade jag i poolen en stund. Sjukt lyxigt att ha den men drömmer såklart om en större. Att kunna simma i. 



Kommentera här: